ایمان و اعتقاد جوهره اصلی مکتب قاسم سلیمانی است
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۷۰۰۸۲
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محسن رضایی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: پل معنویتی از کرمان تا گیلان وجود دارد که این پل شهدایی مانند املاکی و خوشسیرت هستند و این پل معنویت و سعادت از دلهایی تشکیل شده که از ابتدای انقلاب تاکنون خود را در راه اسلام فدا کردند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی در دوره زندگی خود در سه حادثه بزرگ یعنی انقلاب، دفاع مقدس و جبهه مقاومت حضور مؤثر داشت، عنوان کرد: سردار سلیمانی در دفاع مقدس جوان بود و در ۲۵ سالگی تیپ ثارالله کرمان را راهاندازی کرد و در جبهه مقاومت حداقل پنج سازمان مدافع مقاومت یعنی حشدالشعبی، جیشالوطنی، زینبیون، فاطمیون و حیدریون را تشکیل داد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حاجقاسم در جبهه مقاومت به حزبالله بال و پر داد و آنها نیز در کنار رزمندگان اسلامی از ملتها دفاع کردند، خاطرنشان کرد: اصولاً در تاریخ دو اندیشه شکل گرفته که یکی از آنها برتریطلبی است و این اندیشه دست به تجاوز و غارت میزند.
مکتب قاسم سلیمانی مربوط به اندیشه مقاومت و دفاع است
رضایی با بیان اینکه اندیشه دیگر در مقابل تجاوز، مقاومت است که همواره از انسانیت دفاع و در مقابل غارتگری ایستاده است، بیان کرد: تفکر جبهه اول برای مستکبران و استثمارگران است؛ اما تفکر دوم اندیشه انبیای الهی و مکتب قاسم سلیمانی مربوط به اندیشه مقاومت و دفاع است.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی را بهعنوان جنگطلب در عراق به شهادت رساندند، در حالی که همه دنیا میدانند ما در آنجا مدافع حرم بودیم و برای مردم جنگیدیم، توضیح داد: حضرت زینب مدافع ارزشهای انسانی بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جنگ ما جنگ عقیده، مقاومت و دفاع است؛ اما جنگ طرف مقابل، جنگ تجاوزگری است، تأکید کرد: ایران اسلامی با قدرتهای دنیا قراردادی را امضا میکند و فردی مانند ترامپ آن قرارداد را پاره میکند؛ اما عدهای میگویند پاسداران جنگطلب هستند.
مکتب قاسم سلیمانی مکتب مبارزه با ظلم، بیعدالتی، غارت و تجاوزگری است
رضایی با اشاره به اینکه ما از ارزشها و ناموس و جان مردم دفاع میکنیم و هر جایی که صدایی بلند شود، آنجا حضور مییابیم، یادآور شد: مکتب قاسم سلیمانی مکتب مبارزه با ظلم، بیعدالتی، غارت و تجاوزگری است و به همین دلیل سردار سلیمانی در قلوب ملت ایران جای دارد.
وی داعش را پلیدترین و جنایتکارترین گروه تروریستی در تاریخ دانست و اضافه کرد: داعش مأمور به انجام یک فتنه بزرگ در جهان اسلام یعنی سیاهنمایی و اسلامهراسی بود و با اللهاکبر سر بچه شیرخواره را بریدند و با نام پیامبر رحمت آدم میکشتند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر قاسم سلیمانی مقابل داعش نمیایستاد، آنها به مرزهای ایران میرسیدند، ادامه داد: سردار سلیمانی داعش را به عقب راند و با اعتقاد و ایمان جلوی آنها ایستاد و مقاومت ما اعتقادی و ایمانی است.
رضایی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ارتش عراق پنج استان ایران را به جرم انقلاب و مخالف آمریکابودن اشغال کرد، اظهار کرد: کشورهای اسلامی به جای حمایت از انقلاب پشت سر صدام ایستادند، آیا چیزی جز اعتقاد سلیمانیها میتوانست سرزمین ما را آزاد کند؟
وی با تأکید بر اینکه ایمان و اعتقاد جوهره اصلی مکتب قاسم سلیمانی است، بیان کرد: وی فرماندهی مدبر بود و در کنار توکل به خدا، تعقل داشت که این ویژگی دوم مکتب سلیمانی محسوب میشود؛ زیرا توکل بدون تعقل یعنی نادیده گرفتن نعمت خداوند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قاسم سلیمانی از عملیات فتحالمبین تا پایان جنگ در دهها عملیات با وجود مجروحیتها بهطور خستگیناپذیر حضور و نقش داشت، تأکید کرد: سردار سلیمانی از سایر بسیجیان پیشقدم بود.
رضایی توضیح داد: پس از جنگ دریافتیم اشرار و قاچاقچیان در دو نقطه کشور حضور دارند که یکی از آنها منطقهای در کرمان بود و اشرار آن منطقه پس از چند وقت توسط سردار سلیمانی به کشاورزی پرداختند و این از ویژگیهای سردار بود.
وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس با اسرای عراقی با مهر و محبت برخورد میکردیم، خاطرنشان کرد: این اسرا تحت تأثیر ما و فرماندهانی مانند سردار سلیمانی به خیلی چیزها اعتراف میکردند؛ بنابراین پس از چند وقت در اردوگاههای اسرای عراقی چند هزار نفر داوطلب شدند با ایران همکاری کنند و سردار سلیمانی از همین سپاه بدر، حشدالشعبی را تشکیل داد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از عجایب جنگ هشتساله این بود که حتی یک اسیر عراقی به عراق فرار نکرد، عنوان کرد: جنگ ما جنگ عقیده بر اساس انسانیت و مردمدوستی است و حتی در منطقه گیلان نیز لشکر قدس گیلان برای مردم اینجا بهوجود آمد و افتخارات بزرگ و شخصیتهای عظیمی از دل مردم این استان به فرماندهان قابلی تبدیل شدند.
انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶
حمید انصاری کد خبر: 1086566 برچسبها محسن رضایی بزرگداشت شهید سلیمانی و مکتب مقاومت مکتب مقاومت شهید قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی رشتمنبع: ایسکانیوز
کلیدواژه: محسن رضایی بزرگداشت شهید سلیمانی و مکتب مقاومت مکتب مقاومت شهید قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی رشت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مکتب قاسم سلیمانی سردار سلیمانی دفاع مقدس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۷۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ترجمه «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» چاپ شد
به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی» نوشته سی.فرد آلفُرد بهتازگی با ترجمه سحر اعلایی توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی اینکتاب سال ۲۰۰۲ منتشر شده است.
سی.فرد آلفُرد نویسنده کتاب، متولد ۱۹۴۷ و استاد دانشگاه مریلند است. او ۹ کتاب در حوزه فلسفه و روانشناسی دارد و «لویناس، مکتب فرانکفورت و روانکاوی»اش متنی است که او ترتیب داده و در آن، امانوئل لویناس فیلسوف فرانسوی را در یکسو قرار داده و در سوی دیگر گفتگو، طرفداران مکتب فرانکفورت، روانکاوان، تراژدینویسان یونان، هانا آرنت و نویسندگانی چون آیریس مرداک را نشانده است. لویناس از نظر سی.فرد آلفرد شخصیتی است که بهسختی تن به گفتگو میدهد. اما او تلاش کرده لویناس را به گفتگو با دیگران وا دارد.
به اینترتیب مخاطب کتاب پیشرو با اندیشههای لویناس آشنا میشود. نویسنده اثر همچنین ترتیبی داده تا خواننده اثرش، با اندیشه تئودور آدورنو یعنی یکی از چهرههای مشهور مکتب فرانکفورت آشنا شود. سی.فرد آلفرد در فصل سوم، ایندو را مقابل هم مینشاند و گفتگوی خیالیشان را مینویسد. در ادامه اینمسیر روانکاوانی چون زیگموند فروید و دانلود وینیکات هم وارد گفتگو با لویناس میشوند و سپس، مرداک و آرنت هم وارد میشوند. در فصل چهارم هم آیزایا برلین و اندیشهاش وارد متن میشوند.
دیگری، نامتناهی و چهره ازجمله کلیدواژهها و مفاهیم مهم فلسفه و تفکر دینی لویناس هستند که سی.فرد آلفرد در اینکتاب به آنها پرداخته است.
کتاب پیشرو ۵ فصل دارد که بهترتیب از اینقرارند:
«کسی زنگ در شما را میزند»، «لویناس، وینیکات، و "وجود دارد"»، «مرداک، آدورنو و لویناس»، «روانکاوی، سیاست و "آزادی با"»، «عشق، دلسوزی و انسانیت».
پس از اینفصول هم «واژهنامه انگلیسی به فارسی»، «کتابشناسی» و «نمایه» درج شدهاند.
در قسمتی از اینکتاب میخوانیم:
جایی که کمال هست واقعیت هست. خیر عبارت است از شناخت واقعیت یعنی آن را حتیالامکان واضح ببینیم. هرچه ایگو کمتر باشد، دانش ما بیشتر خواهد بود، و کمتر به سوی تمامیت بخشیدن، یعنی گذاشتن ایگو به جای دیگری، هدایت میشویم.
مرداک جایی را برای تراژدی باز میگذارد. ظرفیت شناخت ما از دیگران از طریق عشق لزوما به هارمونی نمیانجامد. ممکن است دیگران را حتیالامکان عادلانه و درست بشناسیم، و با اینحال نتوانیم با آنها کنار بیاییم. دانش عشق به معنای هماهنگی در عشق نیست. از اینجا به مطلبی میرسیم که نه مرداک و نه لویناس به اندازه کافی متوجه آن نبودهاند. هر دو فرض گرفتهاند که مساله ایگو است: خودشیفتگیِ مربوط به حالتِ «زیستن با» که متعلق به وضعیت پیش از زنگ در است در تفکر لویناس، و «رواننژندی» در تفکر مرداک. در واقع، اکثر بدبختی در زندگی ناشی از بهاصطلاح وابستگی نامستقل است، امری که مرداک مکرر در رمانهایش از آن سخن میگوید، گرچه در فلسفهاش فقط گاهی بدان میپردازد. چارلز آروبی، قهرمان دریا دریا، دوستش هارتلی را که مدتها بود از دست داده بود در خانه روستاییاش زندانی میکند. ممکن است بگویند این نشاندهنده قدرتِ ایگومداریِ تمامیتبخش است، اما به نظر میرسد بیشتر دلالت بر وابستگی شدید او به آن دختر دارد و اگر او نباشد دیوانه میشود.
اینکتاب با ۲۸۰ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۰ هزار تومان منتشر شده است.
کد خبر 6097927 صادق وفایی